Thursday, September 22, 2011

Wednesday, September 21, 2011

Confuse!

Nak duit lebih or nak masa dgn family?
really gimme headache pondering its pros and cons..

manusia ni tamak nak byk duit dan nak jugak masa dgn family!

tapi..tapi..opportunity comes only one!cmane ni??adoii adoii
klu aku pilih time dgn family..cukup2 mkn je la..

klu aku pilih duit lebih..kata org syg bini tinggal2kan..wahaha
tapi...tapi...klu tya org yg dh kawen..dorg xnk dan xsuka offshore lama2..

cmane ni?confuse btol..life is always about pick an option!


ade member suruh istiqarah..huarghhhhh..

there is always two option..and because of always two, making decision seems really2 difficult and remind me to story road not taken again..and again...pain!

Sunday, September 18, 2011

Wheel Balancing

Men are from Mars, women are from Venus. The cliche statement everyone knows and i know also but still.. i make a mistakes which is sometimes there is simple2 thing i should not do and as of result from that give a immense impact on relationship between man and woman. Today, to all women, i would like to say truly sorry from the bottom of my heart ^^


-sometimes women will take the black instead of the red!


Generally, how much time do u need to 100% comprehend people? I do believe the answer is NO and only NO! much much more but u never can say enuf haha. Is that true?

So what u should do? The only thing u should do to act brilliantly without slice even a small piece of your heart is do the other thing else. Take care of your emotion and shape your behavior to be a good person. Be yourself is not as simple as how u think of.

The good thing is...tettt.. end of speech! haha..there is quote from someone that i respect, he used say to me. "An engineer knows doing work and there is no philosophy yet just deliver." I repeat NO PHILOSOPHY yet JUST DELIVER.

Which is remind me to Nike femes best quote. "just do it!" so what are you waiting for. This is the power of now concurrently we miss-looking for the best option we can choose to run our life. Wish all of u all the best and if u think u do it with love, yes it is love because u always be what u wanna be and what u think of.


p/s: u know what? am getting married! and peace is the best when u r home! lol

Monday, September 5, 2011

Perkongsian

Untuk suami renungkanlah
Pernikahan atau perkawinan menyingkap tabir rahasia
Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia Khadijah
tidaklah setaqwa Aisyah pun tidak setabah Fatimah

Justeru isterimu hanyalah wanita akhir zaman yang punya cita- cita menjadi solehah …

Pernikahan atau perkawinan mengajarkan kita kewajiban bersama
Isteri menjadi tanah kamu langit penaungnya
Isteri ladang tanaman kamu pemagarnya
Isteri kiasan ternak kamu gembalanya
Isteri adalah murid kamu mursyidnya

Isteri bagaikan anak kecil kamu tempat bermanjanya
Saat isteri menjadi madu kamu teguklah sepuasnya
Seketika isteri menjadi racun kamulah penawar bisanya
Seandainya isteri tulang yang bengkok berhati-hatilah meluruskannya …

Pernikahan atau perkawinan menginsafkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan Ridha Allah SWT karena memiliki isteri yang tak sehebat siapapun
Justeru kamu akan tersentak dari alpa
Kamu bukanlah Rasulullah saw
.. Pun bukanlah Sayyidina Ali Karamallahhuwajhah
Cuma suami akhir zaman yang berusaha menjadi soleh … amin…

Untuk Isteri pula.. renungkanlah…

Pernikahan atau perkawinan membuka tabir rahasia
Suami yang menikahi kamu tidaklah semulia Muhammad saw …
tidaklah setaqwa Ibrahim Pun tidak setabah Ayyib
ataupun segagah Musa apalagi setampan Yusuf
Justru suamimu hanyalah lelaki akhir zaman yang punya cita cita membangun keturunan yang soleh…

Pernikahan atau perkawinan mengajarkan kita kewajiban bersama

Suami menjadi pelindung kamu penghuninya
Suami adalah nahkoda kapal kamu pengemudinya
Suami bagaikan pelakon yang nakal kamu adalah penonton kenakalannya
Saat suami menjadi raja kamu nikmati anggur singgahsananya
Seketika suami menjadi bisa kamulah penawar ubatnya
Seandainya Suami sedang marah sabarlah memperingatkannya..

Pernikahan ataupun perkawinan mengajarkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan Ridha Allah SWT
Karena memiliki suami yang tak segagah siapapun
Justeru kamu akan tersentak dari alpa
Kamu bukanlah Khadijah yang begitu sempurna di dalam menjaga
pun bukanlah Hajar yang begitu setia dalam sengsara
Cuma wanita akhir zaman yang berusaha menjadi solehah … amin …

Justru itu wahai para suami dan isteri
Jangan menuntut terlalu tinggi
Seandainya diri sendiri jelas tidak berupaya

Suami & Isteri ingatlah:

Mengapa mendambakan isteri sehebat Khadijah andai diri tidak semulia Rasulullah
tidak perlu mencari isteri secantik Balqis andai diri tidak sehebat Sulaiman
Mengapa mengharapkan suami setampan Yusuf seandainya kasih tak setulus Zulaikha
tidak perlu mencari suami seteguh Ibrahim andai diri tak sekuat Hajar dan Sarah..

-Abuya Syeikh Imam Ashaari Muhammad At Tamimi-